עליית מדרגה • 'פסק הלכה' נגד 'הציידים': "הרפו ידיכם מהיהדות הנאמנה"

דוד לזר 4 Comment on עליית מדרגה • 'פסק הלכה' נגד 'הציידים': "הרפו ידיכם מהיהדות הנאמנה"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המאבק הפנים חרדי בנושא גיוס בני הישבות לצה"ל עלה הבוקר (שישי) שלב, זאת לאחר שקהילת 'בני תורה' המתנגדת בהוראת רבם מרן רה"י הגר"ש אוירבאך להתייצבות אפילו לצו ראשון בלשכת הגיוס, פרסמה הבוקר מכתב חריף תחת הכותרת "פסק הלכה ע"פ דעת תורתנו הקדושה, על דבר המסיתים ומדיחים להתגייס לשירות צבאי ולאומי ואזרחי, שדינם כמחטיאי הרבים ויש להוקיעם ולהרחיקם מתוכנו".

המכתב מתייחס לאלו אשר "מסיתים ומדייחים להתגייס לשירות הצבאי", והוא בא כתגובה לפרשת מפיצי עלוני "הציידים" שנעצרו בחשד להפצת הסתה נגד גורמים חרדים העוסקים בגיוס בני ישיבות לצה"ל.

"כבר נודע ופירסמו לעין כל את מזימותיהם שמטרתן ותכליתן לשנות את כל צורת ציבור החרדים לדבר ד' ולעקור התורה והיהדות ולהחריב כל צורת עם התורה. ולצורך כך הקימו מקומות מיוחדים בצבא ובשירות לאומי ואזרחי וכדו' ללכוד ברשתם נפשות יקרות על מנת שיהיו כפופים לשלטונם ורוחם ותרבותם הרעה וכבר רבים חללים הפילו", נכתב במכתב.

גיוס, הפלס, הפלג הירושלמי

"ועוסקים בכל כוחם להסית ולהדיח בחורים ואברכים לעוקרם ממקום גידולם ולאבד נפשם לנצח ח"ו ובידוע שכל הנופל בידם הרי זה מעוות לא יוכל לתקון וכל באיה לא ישובון עוד. ובכל יום ויום צדים צעדינו ללטוש עיניהם על צעירינו, ולצורך כך ייסדו כל מיני גופים המיועדים לכך ופועלים בכל הדרכים בגלוי ובסתר בכח השלטון והממון ובלבד שיעלה בידם ללכוד נשמות טהורות  ולהרוס כל החומה המבדלת בין שומרי התורה לבין תהום הכפירה ותרבות אנשים חטאים".

בסיום נכתב כי "על כן באנו בזה בקריאה גלויה לראשי השלטון: עד מתי תרדפונו, הרפו ידיכם מהיהדות הנאמנה, הניחו לשומרי הגחלת אשר בזכותם כל קיומנו. כי היה לא תהיה. יידע כל הרודף את העוסקים במצוה זו כי אותם אברכים יקרים אינם פועלים בהצלת הנפשות כאנשים פרטיים אלא הם שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן, שלוחי הציבור כולו".

על המכתב חתמו גדולי רבני קהילת 'בני תורה', ובראשם מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבאך, כשאליהם מצטרף באופן חריג ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגר"מ צדקה.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    בלי קשר למחלוקת על ההתייצבות בעניין הציידים הם צודקים. באמת מענייו מדוע מנהיגי הדור לא מצטרפים

  2. 3

    א. מה הקשר בין "התייצבות אפילו לצו ראשון בלשכת הגיוס" שזה נושא המחלוקת לבין הגינוי למי שמפתה בחורים לעזוב את הישיבה ? רוב ככל תלמידי הישיבות של הרבנים החתומים מתייצבים בלשכת הגיוס לקבלת דיחוי כהוראת שלושת מועצות גדולי התורה. כך בישיבת קול תורה וכך בישיבת בית מאיר וכך פורת יוסף וכו'.. ב' מאידך, אין בדברי החותמים הנ"ל שום הצדקה לביוש והעלבת חיילים חרדים שהפסיקו את לימודם בישיבה, והתגייסו ע"פ הוראת רבותיהם. ג' אלו הם "גדולי רבני קהילת 'בני תורה' "? מה הקשר של הר' שמואל אריה לוין מארגנטינה לתנועה הפלגנית "בני תורה"? ומה הקשר של הרב טופיק? מי זה הרב שמידע?

  3. 2

    ליענקלה מתגובה 1 שלום רב
    נושא זה של הציידים כידוע לכל מי שמצוי בהיסטוריה, ימיו כימי חוק טל, ולפני שאתה שואל למה לא מצטרפים, תשאל על אלו שכן חתומים, למה רק עכשיו? מה קרה פתאום, התשובה היא פשוטה, החותמים באמת לא יודעים שזה דבר ישן, רק אלו שלא חתמו מודעים לזה שזה דבר ישן, וההצלחה במאבק נגד תופעה זו היא רק בכך שלא הוציאו מכתבים נגדם ולא נתנו להם פרסום, ולגופו של ענין, ודאי שכל ראש ישיבה או רב קהילה שרואה על אחד מתלמידיו ירידה ברוחניות והוא מזהה שמנסים לפתות אותו ללכת לצבא, עושה הכל כדי שלא יצליחו לפתות אותו, ואכן מלבד קהילות מסוימות (חסידיות), לא תמצא בשרות הצבאי או הלאומי מישהו שהתפתה לכת על ידי אותם רשעים שבעד בצע כסף מפתים נערים מסכנים ללכת לצבא. כעסקן העוסק בתחום, כל מה שכתבתי הוא בידיעה גמורה.
    מ.נ.

  4. 1

    הודו לה'
    וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק
    אף ראשי ישיבות שחששו עד עתה כבר הרבה זמן מלהביע את דעתם החליטו כי אתה כבר מתחילים ליפול לתהום…